2012. április 25., szerda

A nap képe: ANZAC emlékmű, Perth

Már egy ideje kitaláltam, hogy indítok egy nap képe sorozatot. Sokszor van olyan, hogy van kép, amiről tudok írni egy bekezdést, de nem elég egy egész bejegyzésre. Szóval ilyen képek lesznek majd ebben a sorozatban. Persze nem lesz minden nap nap képe, csak amikor épp találok egy jó képet.

Minden évben április 25-én ünnepeljük az ANZAC napot, így ennek emléket állítva a mai kép az ANZAC emlékművet ábrázolja Perthben, a Kings Parkban. A Kings Park az egyik kedvenc helyem Perthben, igaz nagyon ritkán járunk ki oda sétálni, viszont itt szoktam futni, és az utam elvezet az emlékmű előtt. A Kings Park jóval magasabban van, mint a város, így nagyon jó a kilátás a folyó felőli oldalon, és szerintem az emlékműtől a legszebb; a blog fejlécében található kép is innen készült.

Az ANZAC napról röviden annyit, hogy ez az egyike azon kevés ünnepnapoknak Ausztráliában, ami nem hétfőre, hanem mindig ugyanarra a naptári napra, április 25-re esik. A másik ilyen nap (karácsonyon és újéven kívül) Ausztrália nap, melyet január 26-án ünneplünk. Még annyit érdemes tudni az ausztrál ünnepekről, hogy ha hétvégére esnek, akkor a következő hétfőt kiadják szünnapnak; viszont ha hét közben van az ünnep, nem kötik össze a hétvégével; pl. idén Ausztrália Nap csütörtökre esett, de azért pénteken be kellett menni dolgozni.

Az ANZAC az Australian New Zealand Army Corps rövidítése, és az ANZAC napot Új Zélandon is ünneplik. Az ANZAC nap eredetileg a két ország első nagyobb katonai bevetésének, az 1915. április 25-én kezdődött Gallipoli csatának állított emléket, azóta viszont kicsit átalakult, mivel minden ausztrál és új zélandi katonáról megemlékezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...