2014. április 13., vasárnap

Hopman Kupa 2014

Idén sem hagytam ki az év eleji Perthben rendezett tenisztornát, a Hopman Kupát. Idén a magyarországi utunk, majd az év eleji túl dolgos hétköznapok miatt csak egyszer tudtam kimenni. A Lengyelország - Ausztrália párosítást választottam, mivel az Agnieszka Radwanska - Samantha Stosur, és a Jerzy Janowicz - Bernard Tomic párosítás is nagyon jó meccsnek ígérkezett.



Még Magyarországon voltam, mikor olvastam a hírekben, hogy Janowicz sérülés miatt lemondta a szereplést, és helyette Grzegorz Panfil fog játszani. Hát nem repdestem az örömtől, mivel be kell valljam, még sosem hallottam erről a játékosról; talán azért, mert épp 288. volt a világranglistán. Mindenki el is könyvelte, hogy az addig a végső győzelemre is esélyes Lengyelország mindhárom csoportmérkőzését el fogja veszíteni.

Ennek ellenére Panfil remekül kezdte a tornát, első meccsén a világranglista 25-ik Andreas Seppi Panfil 6-4 2-2-es vezetésénél feladta a meccset, majd még nagyobb meglepetésre megverte a világranglista 11. Milos Raonicot 7-6 6-3 arányban.

Elérkezett tehát Lengyelország harmadik meccse, Ausztrália ellen, melyet a helyszínen néztem végig. 2011-ben voltam már egy Szerbia - Ausztrália meccsen, és hiába a hazai pálya, a kelet-európaiak mindig túlharsogják a hazai szurkolókat.

A Tomic - Panfil meccsel kezdtünk, és sajnos Panfil nem volt olyan jó formában, mint az előző két meccsén, Tomic simán megverte.

Bernard Tomic (AUS)

Bernard Tomic (AUS)

Aztán jött a női meccs, Radwanska - Stosur, és ez bizony a várakozásoknak megfelelően nagyon jó meccs volt. Az első szettet Stosur nyerte, aztán Radwanska rátett még pár lapáttal, és végül nagy csatában 3 szettben nyert. Szerintem ez volt a legjobb női meccs, amit eddig élőben láttam.

Agnieszka Radwanska (POL) - Samantha Stosur (AUS)

Samantha Stosur (AUS)

Agnieszka Radwanska (POL)

Idén amúgy az első sorba, közvetlenül a játékos boxok mögé vettem a jegyet, és nem csalódtam, mivel jópáran kijöttek meccset nézni.

Agnieszka Radwanska (POL)

Andreas Seppi (ITA) leült közvetlenül elém

Majd Jelena Dokic (AUS) leült Seppi mellé

Alizé Cornet (FRA)

Grzegorz Panfil (POL)

Alizé Cornet (FRA)

Középen fekete pólóban Alicia Molik (AUS)

A helyi hírességek is kijöttek teniszt nézni :) 

Végül jött a vegyespáros, aminek nagy tétje volt, hiszen a lengyeleknek a döntőbe jutás volt a tét, az ausztrálok pedig mindenképpen nyerni szerettek volna hazai közönség előtt.

Greg Panfil, Agnieszka Radwanska (POL) - Bernard Tomic, Samantha Stosur (AUS)

Az első szettben a lengyelek siralmasan játszottak, kb. 20 perc alatt vesztettek 6-1-re; már mindenki elkönyvelte, hogy újabb 20 perc múlva lehet is hazamenni. Azonban a lengyelek nem így gondolták, feléledtek, sokkal bátrabban kezdtek játszani, és 3 szettben meg is nyerték a meccset.


A lengyel szurkolók nagyon boldogok voltak, engem teljesen beszorítottak az első sorba.Az autogramm áradatnak kb. 10 perc után a biztonsági őr vetett véget, rászólt a játékosokra, hogy akkor ideje menni; gondolom ő is haza akart érni még éjjel 2 előtt.

Greg Panfil, Agnieszka Radwanska (POL) 

Agnieszka Radwanska (POL) 

A döntőről élőben sajnos megint lemaradtam, mivel nem tudtam, mikor szabadulok a munkából; végülis azzal az ürüggyel, hogy Attiláért ki kellett mennem a reptérre, el tudtam jönni időben, és így a TV-ben tudtam nézni a döntőt Lengyelország és Franciaország közt. Az első meccsen Panfil egy szettet el tudott venni Tsongától, ami nagyon jó teljesítmény tőle. Majd jött a női meccs, Radwanska - Cornet; igaz az év elején volt a torna, de simán kijelentehető, hogy az év egyik legjobb meccse volt; Radwanskának 2 óra 33 percre volt szüksége, hogy megverje a franciát. Végül a franciák simán nyerték a vegyespárost, így ők lettek 2014 bajnokai.

Végezetül két videó az egyéni meccsekből:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...