2010. július 29., csütörtök

Megérkeztünk

3 hónapnyi előkészület és 25 óra utazás után 2010. július 26-án, hétfőn nem sokkal éjfél után megérkeztünk Perthbe.

Repülőút

A Budapest-Frankfurt-Singapore-Perth útvonalon jöttünk, Frankfurtig MALÉV, onnan pedig Qantas gépekkel. Frankfurtban 4 órát kellett várni, ez volt az út legunalmasabb része, de ez is viszonylag hamar eltelt videózással.

A Qantas gépei kényelmesek voltak, viszonylag normális méretű helyünk volt. A kiszolgálásra sincs panasz, az ételek finomak és kiadósak voltak. Mindenkinek saját monitorja van beépítve az előző utas ülésébe, és rengeteg film és néhány sorozat közül lehetett választani. Frankfurtból a gép éjfélkor indult, így a repülőn kapott vacsora után kb. 6 órát tudtunk aludni, valamint videóztunk, így gyorsan eltelt az út.

A Frankfurt-Singapore út 12 órás volt, majd másfél órás megállás után még 5 óra út várt ránk Perthig.

Ausztráliába tilos húst, zöldséget és gyümölcsöt bevinni, valamint korlátozzák többek közt a gyógyszerek és pl. a fa tárgyak bevitelét is. Minden ilyesmiről nyilatkozni kellett a belépés előtt, viszont a bőröndöket csak megröntgenezték, nem nyitották ki. Aki nem vallott be semmit, annak csak egy kutyus szimatolta végig a bőröndjeit.

A vámvizsgálat után a KPMG által leszervezett sofőr vitt minket az ideiglenes szállásunkra.

Ideiglenes szállás

A KPMG egy hétre bérel nekünk egy bútorozott lakást: nappali, konyha, fürdő, 2 kis szoba és erkély. A lakás szép és tiszta, és nagy szerencsénkre készítettek be nekünk kenyeret, tejet, sajtot és kávét, így másnap volt mit reggeliznünk.

A lakás South Perth városrészben van, ezt a Swan folyó választja el az üzleti negyedtől (CBD = Central Business District), ahova komppal járunk be. A városrész nagyon szép, a folyó partján végig park húzódik, a park melletti utcában magas apartmanházak vannak (egy ilyenben lakunk mi is), azon túl pedig családi házak.

Internet

Már Magyarországon megállapítottuk, hogy internet terén nagyon el vannak maradva Európától. Mivel a szálláson nincs internet, és a lakáskereséshez feltétlenül szükségünk volt erre, be kellett fektetnünk mobil internetbe. Végülis a boltos srác tanácsára a szerinte gyors internetet vettük meg: a stick 79 dollár, 2 GB 30 napig felhasználható adatforgalom pedig 29 dollár volt; 200 forintos árfolyammal számolva több, mint 20.000 forintot kellett netre kiadnunk. Ami azonban ennél is idegesítőbb, az a net „gyorsasága”. Minden nagyon lassan jön be, a 3 MB-os pdf busztérkép pedig napközben egyáltalán nem jött le, csak késő este, mikor talán már nem volt annyira terhelt a hálózat.

Telefon

Külföldiként előfizetéses számlát esélyünk sincs kapni, így csak a feltöltő kártyákat hasonlítottuk össze. A legolcsóbb 30 dollárba kerül (ilyen több szolgáltatónál is van), a rajta lévő egyenleg pedig 30 nap után elveszik. Érdekesség, hogy a percdíjak irtózatosan magasak, és a legtöbb csomag esetében még kapcsolási díj is van, viszont vagy ingyen perceket adnak, vagy a feltöltött összeg többszörösét írják jóvá a kártyán, tehát így azért a 30 dollár kitart egy hónapig.

A feltöltős SIM kártya üzembe helyezése bürokratikus folyamat: már a vásárláskor lemásolják az útlevelet és elkérik az ausztrál címet, de ezután még regisztrálni is kell a neten vagy telefonon. Először a neten próbálkoztunk, ez nem sikerült, mivel sem a nevet, sem a címet nem ismerte fel a rendszer, valószínűleg elírták a boltban. Telefonon természetesen csak munkaidőben állnak rendelkezésre: 13 percbe telt az adatok újbóli rögzítése, majd még fél órát kellett várni, mire a telefon használható lett.

Az aktuális egyenleget is a neten lehetne ellenőrizni, viszont a net még mindig nem ismeri fel az adatainkat, tehát ez sem működik.

Időjárás

Itt most tél van, magyar szemmel nézve azonban inkább tavaszias az idő: nap közben 20, éjjel 5 fok van. Egész nap süt a nap, melyet naponta 2-3-szor 5 perces eső szakít meg. A nap olyan erősen tűz, hogy általában rövidujjúban lehet sétálni a városban.

Ami más, mint otthon

A belvárosban tisztaság van, még nem láttam eldobott szemetet az utcán. South Perthben, ahol most lakunk, láttam az út szélén már egy-egy eldobott dolgot, pl. papír poharat, de összességében itt is tiszták az utcák.

Nagyon sok park van, és a fű mindenhol (parkokban, családi házak udvarában és az út szélén is) nagyon rövidre van vágva.

Mindenki kedves.

A szupermarketekben vannak önkiszolgáló pénztárak: a vásárló lehúzza az árukat, fizet, majd távozik.

Képek
Képeket a szuper gyors internetünkkel egyelőre nem próbálok meg feltölteni, de persze később majd pótolom!

1. Szia Berni,
    Hány óra időeltolódás van?
    Nóri

2. Szia Nóri!

6 órával vagyunk előrébb. A jobb oldalra tettem órát, hogy lássátok, nálunk épp mennyi az idő.

Berni

3. Örülök, hogy minden ok, majd remélem később is lesz időd kommenteket írni :-D

Puszi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...