2011. június 30., csütörtök

KPMG hírek

Nagy hír van munkatéren, immár másodszor léptettek elő, mióta itt vagyok. Viszont mivel nagyon rég nem írtam a KPMG-ről (még az első előléptetésemről sem), így kezdjük kicsit korábbról…

Ugye tavaly augusztus elején kezdtem itt dolgozni, az első ügyfelem egy állami tulajdonú, itteni mértékkel kis cég volt, le is ment gond nélkül. Augusztus közepén aztán rákerültem egy nyugdíjalap-csoportra, mely 3 nyugdíjalapból áll. Először kicsit megijedtem, mivel semmilyen pénzügyi tapasztalatom nem volt otthon, de 2 nap kellet, hogy rájöjjek mennyire egyszerű egy nyugdíjalap: a tag befizeti a pénzt, azt befektetik, majd ha eljön a nyugdíj ideje, kifizetik a járandóságát; hát nagyon nagyon leegyszerüsítve ennyi a történet. A managernek nagyon megtetszett a munkám (főleg mivel egyrészt látta rajtam, hogy értem a dolgot, másrészt pedig jóval átláthatóbb lett a dokumentációm, mint az előző évi), gyorsan ráírt a következő nyugdíjalap-csoportjára, melyet októberben vizsgáltunk. Ez már egy nagyobb vizsgálat volt, 4 nyugdíjalapból, egy jótékonysági alapból, valamint 10 úgynevezett „native title”-ból állt; ez utóbbi alapokba főleg a nagy bányászati cégek fizetnek be mintegy kármentesítve az őslakosokat, akiknek a területén bányásznak. Ez már egy jó nagy vizsgálat volt, 8 ember volt alattam, de szerencsére itt is a partner és a manager is nagyon elégedett volt velem. A nyugdíjalapok jelentési határideje október vége; pénteken kimentek a jelentések, majd szombat reggel felültem a repülőre és irány Új-Kaledónia 3 hétre, ahol egy nikkel-bányász cég belső auditját végeztem – de erről már írtam korábban. Az utána lévő egy hónapban volt időm némi tervezésre (planning), majd már itt is volt az év vége.

Ausztráliában a legtöbb cég pénzügyi éve június 30-ig tart, így a KPMG-é is, és ezért júliustól vannak az előléptetések. Mikor megérkeztem, az első héten elbeszélgettem a performance manageremmel (ő felel a teljesítményértékelésemért), és említette, hogy különleges esetekben lehetőség van úgynevezett korai előléptetésre decemberben. Na hát nekem több se kellett, gondoltam ezt nem hagyom ki, be is írtam rögtön a célkitűzésembe , hogy decemberben, majd következő júniusban is elő akarok lépni. Aztán szólt, hogy azért nem eszik ilyen forrón a kását, ez így elég elképzelhetetlen, szóval a második előléptetést jobb lesz, ha kihúzom; persze megértem szegényt, nem ismert még! :) Mivel mindenki, akivel dolgoztam az első 3-4 hónapban, nagyon elégedett volt velem, sikerült az előléptetés, január 1-től Assistant Manager (AM) lettem! Ez a jól hangzó pozíción kívül nagyon szép fizetésemeléssel is járt, ami persze jó is volt, mert mint ideérkezésünk után kiderült, azért jóval az átlag alatt kaptam először. A munkaköröm nem változott, mivel már addig is AM munkát csináltam, azaz vizsgálatvezető vagyok nagy cégeken, cégcsoportokon. Illetve AM-ként kell tréningeket is tartanom, eddig könyvvizsgálói és nyugdíjalap tréninget tartottam.

Év elején egy kivételével féléves vizsgálataim voltak, ami lényegesen egyszerűbb, mint egy év végi audit, de így legalább minden héten lehet egyet csinálni, szóval összességében nem jelent kevesebb munkát. Volt 3 junior bányász („junior explorer”) cégem (ők azok, akik keresnek, de még nem találtak semmit), egy logisztikai alapra épült cégcsoport (mely azért gyárt, raktároz és épületeket is ad ki), egy épületek bérbeadásával foglalkozó alap, illetve egy másik alap. Az utolsó alaptól eltekinve a többi cég mind tőzsdén jegyzett – otthon még sosem volt tőzsdén jegyzett cégem. A nem tőzsdei alap viszont cserében jó bonyolult volt, mindenféle befektetés megvolt benne, amiről az iskolában tanulni lehet. Egész mások a nagyságrendek is, a junior bányász cégeknek ugye pl. még árbevétele sincs (tőkéjük van, amit arra költenek, hogy olajat, gázt, nikkelt, stb. keresnek), de mégis 80 oldalas a beszámolójuk.

Két hónap alatt letudtam ezeket a vizsgálatokat, majd márciusban hazamentünk. Visszaérve elég rossz hír fogadott, felmondott ugyanis az a manager, akivel a legtöbbet doltoztam, és nagyon jól kijöttünk. Több cégemen így április óta nincs manager, még mindig várjuk, hogy megérkezzen valaki befektetési alap tapasztalattal.

A jó munkáért elismerés képpen megkaptam a 2. nyugdíjalap-csoportom többi cégét: van ott még pár jó nagy befektetési alap, egy tőzsdén jegyzett cég, meg még pár másik. Ez magában elég lenne július-augusztusra (aki tavaly csinálta, nem is csinált mást), de mivel sok cégemen vadiúj manager lesz, hát nem lehet az egész csapat új, szóval még ezeket is csinálnom kell. Július-augusztusban nem lesz olyan hetem, hogy csak egy vizsgálatom futna, és ezek már mind év végi vizsgálatok. De így legalább kipróbálhatom magam "junior manager"-ként.

Az április-május-június elővizsgálatokkal és úgynevezett „compliance” munkákkal telt; a befektetési piac baromira szabályozott, és ezen vizsgálatok során nézzük meg, hogy ki mennyire felel meg a szabályoknak. Alaponként 2-3 féle vizsgálat van, csupa szövegelés, számok egyáltalán nincsenek benne, szóval utálom. A viszonylag jó dolog az, hogy mivel (még) nincs manager a cégeken, nekem csak reviewzni kellett, tehát végignézni, hogy a csapat mit csinált, minen rendben van-e, nem hagytunk-e ki valamit, javítani a munkájukat, stb., így azért picit elviselhetőbb a dolog.

Májusban elérkezett aztán az év végi értékelés, persze megint nagyon elégedettek voltak velem, és így júliustól Assistant Manager 2 leszek! Ez picivel több presztizst és megint egy jó kis fizuemelést jelent, valamint azt, hogy remélhetőleg jövő ilyenkor manager leszek!!! De ne szóljuk el…

Hát itt tartunk most, egy hét múlva kezdődik a főszezon, ami nekem október végéig tart a nyugdíjalapok miatt; amúgy a tőzsdei cégek jelentési határideje szeptember 30, tehát a többiek októberben már kicsit lazítanak. Nagyon nehéz lesz ez a szezon, de mivel jól managelem a munkákat, szerintem megoldom :), és azért az elismerés is nagyon motiváló.

1 megjegyzés:

  1. Drága Bernikém!
    Nagyon boldogok vagyunk és szívből gratulálunk a sikereidhez.Biztosak voltunk benne, hogy megállod a helyed, de az eddigi szép eredményeid túltesznek minden elképzelésünkön.Azért ne hajtsd túl magad, mert az egészség az első.Reméljük, hogy az "anyacégednél" is kellően értékelik a szép eredményeid.Puszi:Apu és Anyu

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...